Jedinstveni plug in hybrid

Jednistveni plug in hybridni SUV - Mitsubishi Outlander PHEV

Mitsubishi Outlander PHEV jedan je od prvih plug in hybridnih automobila službeno ocjenjenih po novom, daleko rigoroznijem WLTP testu potrošnje goriva i emisija bliskim realnim uvjetima. Inovativni SUV, fino dotjeran za modelsku godinu 2020., ostvario je emisiju od svega 46 g/km i maksimalni EV doseg od 45 km (po NEDC je 54 km). To znači da će i dalje biti prikladan za brojne poticaje ili subvencije te za korištenje u područjima s ograničenim emisijama širom svijeta.

Po čemu je Mitsubishi Outlander PHEV tako jedinstven?

Svi ostali plug in hybridi na tržištu baziraju se na tehnološkom konceptu poznatom iz 19. stoljeća: toplinski motor mehanički povezan preko mjenjačke kutije s pogonskim kotačima. Plug in hybridni sklop u tom slučaju služi samo kao potpora konvencionalnom pogonu. I dalje je prisutan osjećaj kao kod 'normalnog' automobila, što uključuje i neugodne trzaje kod svake izmjene stupnja prijednosa.

Outlander PHEV to čini sasvim drugačije: tehnološki baziran na baterijskom, potpuno električnom pogonu, ubrzanje i kada je snažno i dalje je sasvim uglađeno, bez trzajnih šokova za putnike. Upravo to je karakterijstika pogona baterijskog električnog vozila. Manje trzajnih šokova povećava i sigurnost u zavojima, budući su sva 4 kotača kontinuirano u pogonu primjenom dokazane Super All Wheel Control 4WD tehnologije pogona.

Što pokreće Outlander PHEV?

Dva snažna elektromotora pokreću Outlander PHEV: stražnji od 70 kW i prednji od 60 kW, dok pogonska baterija ima kapacitet od 13,8 kWh i izlaznu snagu od 77 kW. To je otprilike 10 puta više od 'običnog' hybrida u istoj kategoriji. Uz to, baterija se može napuniti iz obične kućne Schuko utičnice za 5,5 sati, a na brzoj punionici (DC priključak) za svega 20 min (do 80%). Radi specifične tehnološke koncepcije, maksimalnu snagu sustava ne čini jednostavan zbroj snage elektromotora i benzinskog motora, no svejedno iznosi impresivnih 165 kW (225 KS). Za ubrzanje 0-100 km/h treba mu 8,6 s (Sport mode), 10,5 s (Normal mode), odnosno 12,6 s (EV mode).

PHEV pogonski sustav može raditi na 3 načina:

  • potpuno električni pogon (samo baterije - EV način rada)
  • serijski hybridni pogon (benzinski motor preko generatora osigurava energiju za pogon elektro motora)
  • paralelni hybridni pogon (baterija predaje svoju maksimalnu izlaznu električnu snagu elektromotorima, benzinski motor preko generatora predaje ostatak električne snage do maksimuma koliko elektromotori mogu prihvatiti i preostatkom snage mehanički pomaže prednje elektromotoru. Tako se razvija maksimalna snaga sustava.)

Upravljačka jedinica vozila sama bira način rada u odnosu na zahtjeve vozača, vrsti i nagibu podloge te brzini vozila, ali vozač može izabrati način rada za pojedinačno ili usklađeno djelovanje različitih tehnoloških komponenti. Posebnim tipkama na središnjem grebenu bira se nekoliko programa rada motora, 4WD pogona i upravljačkog sustava.

4WD pogon moguće je prilagoditi vrsti podloge te uzabrati način rada:

  • normal - univerzalan i prikladan za svakodnevnu vožnju u gradu i na autocesti
  • snow - namjenjen za vožnju vrlo klizavim površinama osobito snjegu i ledu
  • lock - fiksira raspodijelu momenta između prednjih i stražnjih kotača, s time da više momenta usmjerava na stražnje kotače radi lakšeg savladavanja uzbrdica.

Programi rada pogonskih motora:

  • sport mode - benzinski motor radi stalno u 'pričuvi' kako bi reakcija na gas bila brža zbog trenutačne sinergije elektro i benzinskog motora. Uz brži odaziv na gas djeluje i na 4WD pogon, koji agresivnijim 'zatvaranjem' diferencijala daje više trakcije na dobrim podlogama preko Super All Wheel sustava. Osim toga i volan u sport modu postaje direktniji za bolji osjećaj kod oštrije vožnje.
  • EV mode - vozilo se ponaša kao baterijsko (potpuno) električno vozilo dokle god mu to stanje baterije dopušta. Nakon što stanje baterije padne na oko 28%, automatski se prebacuje u serijski hybridni način rada.
  • Za sigurno zaustavljanje brinu se obilato dimenzionirane prednje disk kočnice promjera 320 mm s dvoklipnim čeljustima i stražnji diskovi.

Je li Outlander PHEV luksuzno vozilo?

Outlander PHEV također je i profinjeno vozilo. Spomenut ćemo udobna sjedala obložena kombinacijom eko kože i alkantare ili premium kožom, instrumenti i tipke su pregledni i logično raspoređeni, dok putnici straga imaju odvojene kanale za ventilaciju uz više USB priključaka i atraktivnih dekorativnih detalja raspoređenih po cijeloj kabini.

Dobro poznati Dynamic Shield dizajnerski koncept prilagođen velikom SUV-u krasi Outlander PHEV sprijeda, a stražnji dio je prepoznatljiv po širokim kombiniranim lampama s LED svjetlosnim potpisom razvučenim preko ruba za naglašeni dojam širine vozila.

Točka na i su atraktivni 18" naplatci od lake slitine, strojno brušeni u dvije nijanse: polirani čelik i sjajno crna.

Mitsubishi Outlander PHEV sada je dostupan već od 288.900 kn.

Detaljniji popis opreme i redovan cjenik

OVLAŠTENI SERVIS MITSUBISHI I FORD, SPECIJALIZIRANI SERVIS JAGUAR I LAND ROVER VOZILA Prodajni salon Mitsubishi vozila
OVLAŠTENI SERVIS MITSUBISHI I FORD, SPECIJALIZIRANI SERVIS JAGUAR I LAND ROVER VOZILA Prodajni salon Mitsubishi vozila